Until the Day

 

 

作詞:林俊傑
作曲:林俊傑
編曲:吳慶隆
演唱:林俊傑
專輯:《偉大的渺小》


In the middle of the night
在夜深人靜之時
When our hopes and fears collide
孤獨的靈魂在各處游離
In the midst of all goodbyes
在不斷的道別之中
Where all human beings lie
人們都交疊著
Against another lie
躺臥在彼此的謊言中
Whisper broken promises
呢喃著破碎的誓言
There we hide
我們隱藏自己
Try to make it seem alright
竭力讓一切看似安好
What goes around again
當一切回到原點
We'd be running from the pain
我們會從痛苦中逃離
Finding shelter in the rain
在大雨中尋找避難之所
Lovers straying, seasons changing
戀人迷失在不斷更替的季節當中
Strangers to lovers
從陌生到相戀
What comes around again
一切循環更迭
You'd fall asleep in my embrace
你會在我的懷抱裡安然入睡
Steal a kiss on your little face
偷偷地輕啄你的臉龐
Would have always been in that way
一切本應如此美好
But hey
但是
You're never coming back
你再也不會回心轉意
Never coming back
再也不會回心轉意
I'll be waiting anyway
但無論如何我會在此守候
I'll be waiting anyway
無論如何我會在此守候
Until the day
直到那一天

In the middle of the night
在夜深人靜之時
Lonely souls travel in time
孤獨的靈魂在各處游離
Familiar hearts start to entwine
熟悉的心開始緊繫彼此
We imagine what we'll find
我們想像著在另一個生命中
In another life
我們又會找到什麼
Whisper broken promises
呢喃著破碎的誓言
There we hide
我們隱藏自己
Try to make it seem alright
竭力讓一切看似安好
What goes around again
當一切回到原點
We'd be running from the pain
我們會從痛苦中逃離
Finding shelter in the rain
在大雨中尋找避難之所
Lover straying, seasons changing
戀人迷失在不斷更替的季節當中
Strangers to lovers
從陌生到相戀
What comes around again
一切循環更迭
You'd fall asleep in my embrace
你會在我的懷抱裡安然入睡
Steal a kiss in your little face
偷偷地輕啄你的臉龐
Would have always been in that way
一切本應如此美好
But hey
但是
You're never coming back
你再也不會回心轉意
Never coming back
再也不會回心轉意
I'll be waiting anyway
但無論如何我會在此守候
I'll be waiting anyway
無論如何我會在此守候
Till it comes around again
直到一切再次循環

We'd be playing in the sand
我們會在沙灘上嬉鬧
Holding hands just one last chance
最後一次握緊彼此的手
No more hurts no more goodbyes
再也不會傷痕累累 再也不會分道揚鑣
We'd dance
我們會翩然起舞
We're never going back
我們再也不會重蹈覆轍
Never turning back
再也不會回頭
Won't you wait with me anyway
你是否願意和我一起守候
Won't you wait with me anyway
你是否願意和我一起守候
Until the day
直到那一天
What comes around goes around
付出總有回報
What goes around comes around
付出總有回報
Until the day
直到永遠

歌詞來源:《偉大的渺小》歌詞本
中文歌詞來源:JJ Lin林俊傑 YouTube官方頻道

§

雖然這首歌的曲調、旋律、編曲都和〈偉大的渺小〉一樣
但老實說,我喜歡〈Until the Day〉勝過〈偉大的渺小〉
我loop〈Until the Day〉的次數,應該也多過於〈偉大的渺小〉吧
無論是MV還是歌詞,我都比較喜歡〈Until the Day〉

〈Until the Day〉的MV真的拍得很好
那個不協調感的伏筆,在最後爆發出來的後勁 真的很棒
此外,那默看人間悲傷、離別、死亡等等的事情
那情緒醞釀得很棒 會讓你屏息但又不至於沉重
而歌詞那種道家 一切順其自然循環感
我真的非常愛(畢竟我很喜歡道家自然無為感)
不過,如果要配合MV的話
You're never coming back 這句應該要翻「你不會再回來了」

紀紀 紀培慧真的好正
她和俊傑的對手戲真的好動人

真心推這首

arrow
arrow

    Clover 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()